O akceptacji kilka słów cz. II

Bądź dla siebie dobra.

Jako kobiety mamy nadwyraz szybki zapłon do emocjonalnego reagowania na sytuacje, które są stresujące, lub nie po naszej myśli. Ma to duży związek z naszym cyklem hormonalnym oraz większą wrażliwością. Zaakceptowanie słabych i mocnych stron daje poczucie kontroli nad swoimi działaniami. W pierwszej kolejności każde zdarzenie i sytuację w której uczestniczyłaś lub uczestniczysz, rozpatrywać na chłodno, nie wkładając zbytnio ładunku emocjonalnego. Przeważnie emocje nas ponoszą i zaburzają prawidłowy odczyt sytuacji. Natomiast odtwarzanie w głowie zdarzeń, które już przeszły i na które nie mamy wpływu, wchodząc w te same, uniesione emocje, powoduje że tu i teraz twój organizm reaguje tak samo, jakby po raz kolejny rozgrywały się w rzeczywistości. Niestety nasz mózg jest tak skonstruowany, że w pierwszej kolejności koncentruje uwagę na negatywach, dlatego przeważnie nasze myśli i emocje mają negatywny wydźwięk. Dręczy nas poczucie winy, wstyd, złość lub niezadowolenie z siebie, a rozpamiętując te wszystkie sytuacje powodujemy, że znajdujemy się w ciągłym stanie roztrzęsienia. Skutkuje to nadwyrężeniem układu nerwowego, który wpływa również na zdrowie fizyczne. Dlatego mając świadomość działania poszczególnych schematów i szczera analiza siebie daje nam poczucie sprawowania kontroli nad emocjami i okiełznanie stanu emocjonalnego, w który wchodzimy. Wybaczenie ludziom, którzy nas skrzywdzili i odpuszczenie w głowie chęci zemsty lub nienawiści daje dużą ulgę i pozwala na otwarcie się na dobro. Wybaczenie sobie popełnionych błędów różnego rodzaju, pomaga w odzyskaniu równowagi emocjonalnej i poczucia własnej godności. 

Więcej przydatnych informacji znajdziesz w pierwszym LittleBeautyBooku, który lada dzień wydam. Żeby zapoznać się z tematem możesz zapisać się na listę oczekujących. Link do zapisu poniżej:

https://www.subscribepage.com/littlebeautybookpl

O akceptacji kilka słów cz. II

3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: