O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań

Nie ruszysz z miejsca , dopóki  nie pogodzisz się ze swoimi słabościami i porażkami, które miały miejsce w twoim dotychczasowym życiu. Pokonywanie przeciwności losu i budowanie swojego imperium na zdobytych doświadczeniach, jest kluczem do sukcesu. Miałam okazję obserwować upadek bliskiej mi osoby, która owładnięta krótkowzroczną rządzą posiadania więcej, zatraciła kontakt z analizowaniem rzeczywistych faktów i niepoddawaniem się pomimo jednej porażki. Jak się zapewne domyślasz ,nie jest to budujący widok, jednak nie miałam żadnego wpływu na to, aby pomóc jej dostrzec realną szansę wyjścia z tej sytuacji. Ludzie w momentach porażki zachowują się irracjonalnie i często nie dochodzą do nich żadne argumenty. Stan ten jest w dużej mierze spowodowany zbyt dużym podkopaniem własnego poczucia wartości i żalu, jednak tylko trzeźwa analiza rzeczywistości pozwala nam na szukanie nowych rozwiązań. W tym przypadku rozwiązaniem problemów stała się ignorancja wszystkich zasad i nadmierne spożycie alkoholu. Taki schemat działania obserwuję bardzo często i niestety muszę stwierdzić, że jako społeczeństwo jesteśmy nienauczeni radzenia sobie w sytuacjach stresowych i niepoddawania się, pomimo pozornym przeciwnościom losu. Piszę pozornym, bo uważam, że jedynie rzeczy ostateczne takie jak śmierć lub trwałe ciężkie kalectwo, zabierają nam możliwość wyjścia z opresji. Jest również wiele przykładów na to, że ludzie pomimo ciężkiego kalectwa potrafią działać prężnie i nie poddawać się swojej niemocy. Także przełamanie oporu i wewnętrzna determinacja jest czymś, co można wypracować.

Osobiście jestem osobą nad wyraz rozpamiętującą wszystkie porażki i sytuacje, które kłócą się z moimi wewnętrznymi przekonaniami. Jednak w pewnym momencie swojego życia postanowiłam zastanowić się nad tym, dlaczego moje mechanizmy są takie, a nie inne, co na nie wpływa i jak mogę pracować nad ich zmianą. Ponieważ niektóre cechy mojej osobowości utrudniały mi życie codzienne i skupianie się na wyznaczonych celach,  kluczowe było dla mnie dojście do ich źródła i zmienienie ich na moją korzyść. Dzięki analizie swoich zachowań oraz skupieniu się na pogłębianiu wiedzy związanej z funkcjonowaniem mózgu i psychologicznymi aspektami zachowań ludzkich udało mi się określić, w czym tkwił mój problem. Podstawowym przełomem w moich dążeniach do podniesienia jakości mojego życia było uświadomienie sobie, że każda cecha naszej osobowości i charakteru jest po to, aby nam służyć. Dysfunkcja zachowania lub zła analiza rzeczywistości związane są z tym, że któryś z elementów składowych jest nadmiernie eksponowany, lub wręcz przeciwnie niedostatecznie wykorzystywany. Dojście do momentu, w którym szczerze przyrzynasz się przed sobą do swoich wad i zalet, będzie przełomem w spostrzeganiu siebie samego i otaczającego cię świata. Wtedy proces naprawczy będzie mógł zostać przeprowadzony właściwie z czystą świadomością i bez zakopywania niechcianych informacji w głębokiej otchłani twojego umysłu. Jak się  nie pogodzisz i nie zaakceptujesz swoich słabości, to nawet zamknięte w czarnym pudełku na dnie podświadomości, co jakiś czas będą wysyłać destrukcyjny sygnał zaburzający twoje działania i dobre samopoczucie. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby zacząć nad sobą pracować sama, poszukaj dobrego specjalisty. To już nie jest fanaberia, tylko standard i sposób naprawy złych nawyków społecznych, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Teraz mamy najlepszy moment i dostęp do wiedzy na to, aby wyprowadzić swoje zachowanie i przekonania na właściwe tory. Brzmi to dość patetycznie i w pierwszym odbiorze może wydawać się wyniosłym bełkotem. Jednak jak się nad tym chwilę zastanowisz, to stwierdzisz, że ma to sens. Także do dzieła i może być jedynie lepiej ; ) 

Ps. W obecnym czasie nie piję już kawy i mocno (jak na wcześniejsze spożycie) ograniczyłam cukry proste.  Nadal  lubię klasyczne, wygodne ubrania i minimalistyczny makijaż. Skupiam  jednak większą uwagę na zdrowiu skóry i odżywianiu organizmu. Temat zdrowia fizycznego mocno łączy się ze zdrowiem psychicznym. Jednak o tym opowiem kolejnym razem. 

Już niedługo rusza sprzedaż pierwszego LittleBeautyBooka! Zapisz się na listę oczekujących i podążaj drogą samoakceptacji, świadomego dbania o urodę i zdrowie! Link do zapisu poniżej:

https://www.subscribepage.com/littlebeautybookpl

O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowańO akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań O akceptacji siebie kilka słów cz. I Schematy zachowań

5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: